Villkor

Orderbekräftelse

När du har gjort din beställning och godkänt den skickar vi en orderbekräftelse via e-post till dig.

Leveransbekräftelse

När vi har packat din order skickar vi ytterligare en bekräftelse, en leveransbekräftelse. Bekräftelsen innehåller även en länk för att följa paketet påväg till dig. När paketet når ditt lokala postombud får du även ett SMS om du angivit ett mobilnummer.

Fraktkostnader

Europeiska unionen: 119,90 kr med DHL Europeiska unionen: 60 kr med Deutsche Post Fri frakt över 1999 kr

Beräknad leveranstid

Destination Leveranstid
Europeiska unionen: 3-5 arbetsdagar med DHL
Europeiska unionen: 7-10 arbetsdagar med Deutsche Post

Våra leveranssätt

Vi arbetar med DHL och Deutsche Post på våra paketleveranser. Du kan välja ett av de alternativ som passar dig bäst.

Byte & Retur

Om en beställd vara inte uppfyller dina krav kan du returnera varan inom 14 dagar efter mottagandet av varorna genom att returnera varorna. Observera att individualiserade produkter är föremål för speciella villkor eftersom de endast är avsedda för dig. Det innebär att vi inte accepterar avkastning.
Du kan returnera ett icke-personligt föremål inom 14 dagar efter mottagandet av varorna.
60 kr av fraktkostnaderna för returleveransen kommer att bäras av dig. Resten av fraktkostnaderna bärs av oss.
Du kommer att få returformuläret och returetiketten per e-post (support@ielm.se), endast på begäran.

Produkterna måste vara oanvända.
Återbetalningen kommer att göras inom 10 arbetsdagar efter varukvittot.
Du betalar 6 EUR (Deutsche Post) eller 11,99 EUR (DHL) (Porto) för leveransen, beroende på ditt leveransalternativ.
Vid retur, betalar du ytterligare 60 kr fraktkostnader.

Försening

Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottsbetalat förs pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Har du valt att betala med faktura så makulerar vi den. Är du under 18 år? Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att beställa hos oss!

Öppet köp och bytesrätt

Du har rätt att byta till annan produkt eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Vid byten eller returer vill vi att varan är oanvänd. För att returnera kontaktar ni oss via mail: support@ielm.se så skickar vi ut en frankerad returpåse. När vi mottagit returen kan ni välja på att få varans belopp tillbaka eller byta mot annan vara.

Returadress:

DHL

Filip and Family
Acad. Serban Cioculescu Nr. 15
135200 GAESTI, Dambovita,
Roumanie

Postnord

Filip and Family
IELM / DIRECT LINK
PO-BOX 9196
20226 MALMÖ
SWEDEN

Reklamation

Om det skulle vara något fel på din vara när den kommit hem till dig ber vi dig kontakta vår kundtjänst innan du skickar tillbaka varan till oss på 0040345401603 eller support@ielm.se.

iELM (Filip and Family SRL) följer konsumentköplagen vid reklamationer, se www.konsumentverket.se.

Vid tvist

Du kan ha rätt att lämna in ditt klagomål via EU: s plattform för digital tvistlösning, som finns här: www.ec.europa.eu/consumers/odr.