Hur lång tid tar det att få min beställning?

Leveranstid till Sverige är 3-5 arbetsdagar med DHL, 7-10 arbetsdagar med Deutsche Post. Vänligen vänta med att kontakta oss tills dessa dagar har gått.

Vilka leveransmetoder erbjuder ni?

Vi arbetar med DHL och Deutsche Post på våra paketleveranser. Du kan välja ett av de alternativ som passar dig bäst.

Hur kan jag spåra mitt paket?

När vi har skickat din beställning får du en spårningslänk via e-post så att du kan spåra ditt paket. Kom ihåg att det kan ta upp till 48 timmar innan ditt paket blir spårbart.

Vilka betalningsmetoder godtar ni?

Vi godtar betalning med faktura (Klarna) kort betalning via klarna, kreditkort samt Paypal.

Jag har lagt en beställning, kan jag ändra leveransadress?

Om du behöver ändra leveransadressen måste du meddela vår support via e-post (support@ielm.se) inom det närmsta dygnet.

Jag har lagt en beställning. Kan jag lägga till en vara?

Beställningen börjar bearbetas strax efter den skickats in till oss, om du vill lägga till en vara i din beställning så gör du ett nytt köp i shoppen, vi försöker samfrakta i den mån det är möjligt.

Hur kan jag returnera min vara?

Om en beställd vara inte uppfyller dina krav kan du returnera varan inom 14 dagar efter mottagandet av varorna genom att returnera varorna. Observera att individualiserade produkter är föremål för speciella villkor eftersom de endast är avsedda för dig. Det innebär att vi inte accepterar avkastning. Du kan returnera ett icke-personligt föremål inom 14 dagar efter mottagandet av varorna. 60 kr av fraktkostnaderna för returleveransen kommer att bäras av dig. Resten av fraktkostnaderna bärs av oss. Du kommer att få returformuläret och returetiketten per e-post (support@ielm.se), endast på begäran. Produkterna måste vara oanvända. Återbetalningen kommer att göras inom 10 arbetsdagar efter varukvittot. Om kunden returnerar alla beställda varor kommer kunden att få full återbetalning av beloppet mindre än 60 SEK (Deutsche Post) eller 119,9 SEK (DHL) fraktkostnad för leverans och 60 kr fraktkostnad för returleverans. Vid retur måste kunden betala extra 60 SEK frakt.

Hur går jag tillväga om jag vill byta min vara?

Eftersom vår grundidé är små kollektioner så kan vi sällan erbjuda ett byte av en vara. Om du vill ha en annan storlek eller en helt annan vara, vänligen lägg en ny beställning och returnera bara den varan du ej vill ha. Kläder med personligt namntryck kan ej returneras. Du behöver ej kontakta kundservice innan du returnerar.

Kan jag lägga en beställning via telefon eller e-post?

Vi tar inte emot beställningar via telefon eller e-post. Du kan lägga en beställning via din mobiltelefon eller vår hemsida. Om du har fler frågor, vänligen klicka här

How long does it take to receive my order?

Delivery time to United States is 3-5 business days with DHL. Please hold off on contacting us until after these days have passed.

What delivery methods do you offer?

As a delivery method, we have chosen DHL, as they provide fast and safe services.

How can I track my package?

When we have sent your order, you will receive a tracking link via e-mail so that you can track your package. Remember that it can take up to 48 hours before your package is able traceable.

Which payment methods do you accept?

We accept payment via PayPal and credit card.

I have placed an order, can i change the delivery address?

If you need to change the delivery address, you must inform our support via e-mail (help@ielm.us) with the next day.

I have placed an order. Can I add a product?

We will start processing your order immediately after it has been submitted to us. If you want to add a product to your order, then make a new order in the shop. We will try to send it together if possible.

How can I return my product?

Our main concern is that you are satisfied. You can return a product if you are not satisfied within 14 days after you have received the order. And you will receive a refund when we have received the return. To return a product, please contact us at customer support. We will send you a return label, and the return policy clauses. The items should be in unused condition and with all tags in place. Please note that you cannot return products that have been made personal. In case of a return you pay additionally 12 USD shipping costs.

What do I do if I want to exchange my product?

Since our basic idea is small collections, it is seldom that we can offer exchange of a product. If you would like another size or a completely different product, please place a new order and just return the product, which you do not want. Clothing with printed personal name cannot be returned. You do not need to contact customer service before you make the return.

Can I place an order via telephone or e-mail?

We do not accept orders via telephone or e-mail. You can place an order via your mobile phone or our website.
Om du inte har hittat svar på dina frågor i de vanliga frågorna ovan, vänligen kontakta oss.